Zwitserland

Zo dan na twee dagen in Zwitserland vertoeven ons eerste blog. Op dit moment zitten we lekker onder het genot van een niet echt te zuipen wijntje een potje yahtzee te spelen. Tijdens het spelen, dit terwijl dit spel niet veel lichaamsbeweging vergt, voelen we inmiddels elk spiertje in ons lichaam. Een paar uur lopen per dag met je tijdelijke huis op je rug vergt toch enige spierkracht. De dobbelstenen dobbelen gebeurt nu met onze laatste kracht. Maar goed, de sfeer is goed in deze tent. Een klein (leeg) soort van cafetje van de camping direct gelegen aan het koude water van de Brienze zee. Koud zeker, Shane heel stoer (Samantha niet zo stoer, die durfde eerst niet) via een duikplank in één keer het water in. Toch een stuk kouder als verwacht!! Maar laten we beginnen bij het begin. Inmiddels twee dagen geleden zijn we met de trein vanuit Utrecht naar Basel vertrokken. In basel hebben we een snelle sprint door het niet zo interessante centrum getrokken om vervolgens de trein naar Bern te pakken. Hier hebben wij op een kleine camping direct langs de Aare gestaan. Een zeer snel stromende rivier. Het bleek een nationale feestdag te zijn, wat ze precies vierden was niet bekent. Veel vuurwerk (hier geen zeurende oude grijze Nederlanders) en veel harde knallen. In de avond zijn we naar het centrum geweest en hebben daar een vuurwerkshow gezien. Mooi vuurwerk en waarschijnlijk vrij grote shells. De volgende dag (vandaag dus) zijn we overdag nog even het centrum in geweest. Vervolgens hebben we rond 1 uur de trein naar Interlaken gepakt. De route zeer mooi langs de Thunnezee. In interlaken kwamen we een grote supermarkt tegen waar wij dus o.a. die niet echt te zuipen wijn hebben gekocht. Prijzen wisselend van zeer duur tot iets duurder (olijven waren daarintegen slechts een eurie). Een menu bij de Burger King bijvoorbeeld, kost slechts 15 euro... Burger King hebben wij overigens niet aangedaan, wij overleven op stokbrood met Zwitserse kaas (heerlijk maar een enorme meur, lekker voor Willem! ), brie, olijven en die niet echt te zuipen wijn. In Interlaken hebben wij een bus gepakt naar het kleine (naar verluidt) vissersdorpje Iseltwald. Na het opzetten van onze tent en die bijna fatale duik hebben wij een tocht richting de gleichbachfallen (ofzo) gedaan. Een tocht van ongeveer 1,5 heen en 1,5 terug. Een mooi pad dat langs het meer omhoog loopt. Watervallen zijn super mooi en heel hoog, de kracht van het water is duidelijk hoorbaar en wanneer je eronder staat zijn handgebaren dé manier van communicatie... en nu zijn we weer bij de intro belandt! Morgen waarschijnlijk Italië i.v.m. het voorspelde weer. Waar in Italië is nog niet bekent! Tot de volgende blog!

Pa en ma van Rumpt

Lieve Samantha en Shane , prachtig verhaal , we hebben ook wel gelachen, tja spierpijn daar kun je alleen met wat olie elkaar masseren om de spieren wat losser te krijgen, en goede rek oefeningen wil ook helpen,we wensen jullie weer succes in het vervolg en wel goed dat jullie eerder weggaan vanwege het weer, wij zijn heel trots op jullie, groetjes van ons.

Miranda

He jullie
Leuk begin van de reis iedergeval
Hoe s t weer is t erg heet of is t lekker weer
Nog geen blaten Shane!!!
Veel succes met jullie trip

Miranda

Haha blaten is blaren

Jeanine

Leuk zo'n blog! Ben benieuwd naar de verhalen!
In Italië heb je vast heerlijke wijntjes (of Limoncello!)
Veel plezier nog & geniet!
Liefs, Jeanine x